Vi hade i alla fall INTE tur med vädret...

I helgen har vi haft en härlig weekend i Dalarna på ett jätte mysigt spa hotell. Vi åkte upp i fredags och det gick fortare än vi trodde, ca tre timmar och tjugo minuter. Jag hade laddat upp med tidningar som jag skummade igenom och stundvis läste högt till Jonas olycka. Ju längre norrut vi kom ju kallare blev det, men samtidigt otroligt vackert.



När vi kom fram till hotellet installerade vi oss i vårt rum, tog ett glas vin och åt choklad. På kvällen åt vi en god trerätters middag på hotellets restaurang. För mig blev det renkött till förrätt, kyckling med sallad till varmrätt och vaniljpannacotta med en mjölkchokladshot till efterrätt.



Jonas prövade pilgrimsmusslan och tog hjortronfilé till varmrätt och ost till efterrätt. Vi var båda otroligt nöjda och glada, men Jonas hade nog önskat lite störra portioner stackaren som var väldigt hungrig. Det som gjorde middagen ännu bättre var den otroligt trevliga servitrisen. Hon var nog den trevligaste servitris vi någonsin har stött på och hon förgyllde liksom hela upplevelsen. Hon fick helt klart topp betyg!

På lördagen hade vi tänkt promenera lite. Dock var det inte direkt väder för det insåg vi. Redan när jag kom ut började jag frysa något fruktansvärt om låren. Vi tänkte ändå trava på med tanken att de skule värma upp medan vi gick. Vi kom en ganska bra bit från hotellet innan vi insåg omöjligheten i att fortsätta. Med stela leder lyckades vi ta oss till bilen där vi snabbt satte på värmen och väntade på att tina. Då förstod jag varför vi frös så himla mycket.



Vi åkte till Rättvik för att se något annat än hotellet, men det var så kallt att vi inte ens kunde strosa runt där. Vi tog oss in på ICA, köpte lite nödvändig proviant och for hem till hotellet och bänkade oss framför brasan i lobbyn.



På eftermiddagen tog vi oss ner till spat på hotellet. Jag som glömt badkläder fick köpa en baddräkt. Jag har inte haft på mig baddräkt sen jag var liten och jag förstår varför. Nu var den relativt snygg och satt relativt bra mot vad jag innan hade trott, men det är fortfarande inte charmigt någonstans. Vi njöt av värmen, badade bubbelpool och simmade lite i den störra poolen. Sen satt vi och bara njöt av värmen och lugnet och av den lugna musiken. Det kändes nästan som att vi flöt tillbaka till hotellet efteråt. Kvällen bjöd på ännu en bra middag, men sen stupade vi i säng helt utmattade.

Imorse sa vi adjö och på återseende till hotellet. Vi kommer definitivt att komma tillbaka dit, kanske under sommaren. Dock blev hemfärden inte lika rolig som ditresan. Det var glashalt på vägarna och sen ösregnade det hela resan. Det var en mardröm och vi hade tur som överlevde.



Det syns inte på bilden, men regnet piskade mot rutan och J hade fullt sjå med att hålla bilen kvar på vägen.


Nu har vi landat hemma och jag ska nu ta tag i att packa upp, tvätta och fixa lite. Ikväll blir det söndagsstek och mys framför teven. Tycker alltid att det länns lite konstigt att komma hem efter en resa och sitta vid datorn och teven när vi bara umgåtts med varandra en hel helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0