Veckans träning och matsedel

Veckans träning ser ut såhär:

Måndag: Spinning
Tisdag: Gym överkropp + 25 min intervall på löpbandet
Onsdag: Gym underkropp + gång/löp på bandet
Torsdag: Vila
Fredag: Gym överkropp + 25 min intervall på löpbandet
Lördag: Promenad alternativt vila
Söndag: Promenad alternativt vila

Veckans matsedel:

Måndag: Rester bestående av stek, sallad och kokta grönsaker
Tisdag: Moussaka och en sallad på gurka och avokado
Onsdag: Biff stroganoff med några skojiga grönsaker/potatis
Torsdag: Kasslersallad med fullkornsbulgur och grönsaker
Fredag: Bortbjudna på kalas, får se vad det bjuds på
Lördag: Kycklinggratäng
Söndag: Korvgryta (chorizo)
Måndag: Ugnsgratinerad torsk med potatis/sallad


Jag har börjat få upp ögonen för att laga mat nu. Tror att det beror på att jag äter på ett annat sätt och då måste fundera ut olika kombinationer och så för att det ska bli roligt att äta. Och det är roligare att laga mat nu, något som jag annars helst avstått ifrån. Har även börjat göra proteindrinkar nu efter träning vilket känns bra. Jag äter naturellt proteinpulver på mornarna i en smoothie, men efter träning är det enklast och nyttigast att bara blanda med vatten, och då behöva lite smak. Var och köpte smakprover för att se vilken smak som är bäst och hittils har jag testat hallon och banan. Hallon var riktigt god och jag tror att jag ska köpa en stor påse med den. Banan var okej, varken äcklig eller god. Kvar har jag mintchoklad som ska bli spännande att pröva. Sen är proverna slut och då får jag köpa en stor påse. Blir nog hallon om inte mintchokladen visar sig vara bättre. Jag drack en proteindrink igår efter spinningen och jag behövde inte äta mer under kvällen. Den mättade riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0