Träning och kost

Tredje passet detta år är nu avklarat. Det känns underbart att kunna börja träna igen. Igår körde jag ben, rygg, axlar och mage samt ett spinningpass. Idag blev det bröst, biceps och mage och flås. På torsdag ska jag träffa PT-Philip igen. Har inte träffat honom på två veckor så det ska bli skoj att köra i gång igen. Nu ska inga sjukdomar komma ivägen. Körde själv långa utfall och grodhopp på gymmet igår och med uppvärmning och stretching slapp jag den värsta träningsvärken som jag fick sist. Får se hur jag mår efter passet med Philip på torsdag. Jag tar i mycket mer när jag kör med honom då han skriker på mig. Då kan jag ju inte lata mig. Försöker peppa mig själv när jag gymmar så jag ska ge allt då också. Funkar rätt bra!

Det funkar bra med kosten också. Jag försöker ju äta typ GI nu. Brukar äta osötat fullkornsbröd på mornarna tillsammans med fil, bär och diverse frön och musliblandningar. Håller mig super mätt till lunch. Men så i morse åt jag bröd som inte var lika nyttigt för att få lite omväxling och det gick inte alls. Jag blev hungrig och magen var upprorisk. Nu återgår jag till mina mörka osötade bröd igen. Tänk att kroppen vänjer sig så fort med något. Har börjat äta lite fullkornspasta till maten också nu när jag tränar, men det försöker jag hålla till lunchen. Att äta enligt GI är så naturligt att det inte känns konstigt. Det blir ju en livsstil. Sen är jag inte stenhård med vad jag äter, då blir det lätt tråkigt. Dock äter jag inte alls potatis eller ris och äter mindre bröd och flingor (som i så fall är fullkornsvariant).



J är fortfarande sjuk. Fjärde dagen med feber idag, stackaren. Och han hostar som en tok. Vi var hos läkaren idag och han fick någon hostmedicin som han ska dricka vid behov. Fy för att vara sjuk. Får hoppas att han blir frisk snart och att vi båda håller oss friska. Vi borde ha haft vår del av sjukdomar för ett tag (peppar peppar). Nästa helg ska vi iväg på en mysig weekend och då måste vi vara friska och krya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0