Under ombyggnad

Dagens storhandling för veckan var den värsta på länge. Jag ska berätta varför...

1 ) Vi fick en vagn som inte gick att köra/styra
2 ) Det var slut på gul lök
3 ) Det fanns ingen personal i hela butiken som kunde hjälpa oss att hitta gul lök på lagret
4 ) De bygger om så ingenting är där det ska
5 ) Vi hittade inte en Kelda sås på grund av ombyggnaden
6 ) När vi äntligen fick tag på en ur personalen sa han att han hade suttit i kassan hela dagen och slutade nu, så han visste inte vart Kelda såserna fanns
7 ) När vi väl kommer till kassan tar det 5 år för kassören att fixa med kunden innan oss varor. 4 personer med fulla vagnar hinner förbi i den andra kassan innan vi ens kommer fram. Sen tar det 5 år till för våra saker
8 ) 2 kassor, 20 kunder, 1 sölig kassör
9 ) Snuset var slut! (vilket jag iofs inte gråter tårar över)

Så, då har min negativa och bittra del talat! Hade det inte varit för att det är billigast att handla i denna butik hade vi bytt för länge sen.


Nu ska jag skaka av mig min irritation och plocka undan lite kläder innan jag hoppar i säng och förbereder mig mentalt för en heldag på Konradsberg. Med lite god lunch och trevligt sällskap av damerna i min studiegrupp ska dagen nog kunna bli riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0