Tentan är gjord!

Imorse for jag in till Universitetet med en väska som vägde bly. Det var dags för matematik tentan som så länge legat över mig som ett mörkt moln. Det var en pärm med miljoner papper, block med seminarium anteckningar och kurslitteratur. Dock använde jag nästan inget av det, men hade det inte släpats med hade det förmodligen behövts. Jag satt i fyra timmar och blev nästan förvånad över hur lätt tentan var. Det hoppas jag att jag inte behöver äta upp när jag får tillbaka resultatet! Det kändes bra och det känns verkligen som att jag har klarat den. Sen om det blir A, B eller E vet jag inte, men det spelar inte heller lika stor roll (även om det självklart är roligt att få ett högre betyg). Det gick bra för mina studiekamrater också vilket gjorde mig glad!

Efter tentan åkte jag och Malin in till stan för att strosa runt i väntan på att registrera oss inför nästa kurs på Lärarhögskolan vid 5 tiden. Vi åkte till Odenplan där jag köpte lite grunk på Gymgrossisten och sen käkade vi lunch. För min del blev det kalops med lite rödbetor och morötter samt sallad och vatten. Riktigt gott! Vi tog och sen vidare och kikade på Åhlens och Akademibokhandeln. Tänkte kolla efter kurslitteratur till nästa kurs, men vi båda höll på att sätta i halsen när vi såg priserna. 3 böcker = 720 kr. Vi funderade på att dela och eventuellt får vi göra det. Helt sjukt att det är så dyrt. Vi lyckades sen registrera oss lite tidigare så vi hann hem i bättre tid. Nu står en laxpaj i ugnen och två kurrande magar längtar gott efter den!

Nu känns det skönt, tenta och registrering är gjort. Nu är det en ledig helg och jag ser faktiskt fram emot nästa kurs. Tror att den kan bli riktigt intressant. Dessutom har jag med mig minst två tidigare kurskamrater vilket känns tryggt och roligt!




Notering: Laxpajen blev supergod! Åt den tillsammans med en god sallad på tomat, gurka och avokado med pressad citron på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0