Skön lördag

Gårdagen var en riktigt skön lördag. Vaknade upp hemma hos mina föräldrar där vi varit barnvakter och var trött som sjutton trots att jag sovit tungt. J åkte iväg till jobbet och jag fick i mig frukost innan jag tog mig till gymmet. Där blev det ett tungt pass för överkroppen med 25 minuter löpning som efterrätt. Njöt av en god proteindrink med hallonsmak som jag fått hem från Gymgrossisten. Sen bar det av hem för en dusch och lunch. Vi myste sen i soffan och J var den första som höll på att somna. Jag tog dock hans plats och medan han smög iväg till datorn halvsov jag i nästa två timmar. Inte direkt planerat, men det var nog behövligt då jag vaknade upp betydligt piggare och utan huvudvärk.

Till middag lagade vi kycklinggratäng. Det blev mer som kyckling med sås än gratäng, men riktigt gott. Till det åt vi avokado, färsk broccoli, lite grönsaker och fetaost. Medan kycklingen tinade spelade vi en omgång Buzz och även denna gång (som alltid) vann jag och jag påmindes igen om att jag bor med en otroligt dålig förlorare ;) Efter middagen tittade vi på Fångarna på fortet finalen och dippade grönsaker som kvällsmål. Vi kunde sen inte komma överens om en film som vi båda ville se så det blev allmänt tv-tittande innan jag somnade på soffan och fick släpa mig in i sovrummet för att komma på plats i sängen.

Idag börjar J dagen på jobbet och jag har börjat med en stor och god frukost och har slängt in en tvätt. Ska pyssla lite här hemma nu och läsa lite litteratur. Sen får vi se vad som händer när J kommer hem. Kanske ska vi hitta på något. Annars blir det spinning vid 4. Borde egentligen även fixa lite luncher till nästa vecka. Förra veckan hade jag lunch varje dag i portionslådor, perfekt. Har gjort en god sallad med bulgur, kassler, ruccola och diverse grönsaker och sen en skvätt olivolja och massa örtsalt. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0