Skolstart och mycket Harry...

Då har jag kommit tillbaka till verkligheten igen. Idag var första skolpasset detta år. Vi hade ett pass inför tentan som är på torsdag. Ett mycket bra pass där vi gick igenom allt mycket mer ingående. Nästa pass är imorgon och jag ska definitivt gå, tror det kommer gynna mig på torsdag. Det var förstås trevligt att träffa de närmsta vännerna och se klassen igen, men annars kändes allt väldigt segt. Det var så mycket annat innan jul så jag har inte stött på matematik sen i början av december. Kände mig lite ur form. Tur att jag inte var ensam om att känna så!

Men trots att det var segt så var det skönt att komma hemifrån. Med några undantag så har jag spenderat alla dagar sen nyårsafton i denna lägenhet med en sjuk sambo. Det har varit skönt att vara hemma, men trots allt blir man lite trött på att bara vara i lägenheten hela tiden. Dock har jag hunnit läsa massor och har läst ut alla Harry Potter böckerna nu. Halv 12 igår kväll läste jag den sista sidan. Jag var helt uppe i varv av spänning inför hur det skulle sluta och inför de sista kapitlen som var riktigt spännande. Känner mig som en tonåring, men det passar kanske bra till mina tonårsfinnar som ännu inte är helt borta ;) Skämt åsido så är böckerna riktigt bra och nu ser jag fram emot sista filmen som jag tror kommer på bio till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0