Recept och tillbehör

Måste tipsa om ett tillbehör till maten som jag som äter enligt GI kommer göra mycket framöver. Det är coktailtomater med fetaost, pesto och timjan som får gräddas i ugnen.



Ta stora cocktailtomater och skär av toppen. Lägg sedan på en bit fetaost, en klick pesto och lite timjan. Sätt sedan tillbaka locket och fäst med en tandpetare så att de blir stadigare. Sen är det bara att slänga in dem i ugnen i 20 minuter. Enkelt och super gott! Dock ser de inte lika tjusiga ut när de kommer ut från ugnen, så jag nöjer mig med ett foto på hur de såg ut innan.


Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Laga mat har blivit roligt för mig. Det är kul att leta recept och tillbehör som jag kan äta bortsett från potatis, pasta och ris. Bilden nedan visar just mitt nya intresse.



Jag läser nämligen receptböcker vid middagen för att få idéer om vad vi ska äta de kommande veckorna. Har redan 4 dagar klara för nästa vecka. På bilden syns även gårdagens middag bestående av min goda moussaka, sallad på gurka och fetaost, en halvavokado samt en skiva osötat bröd med ett ägg. Finns även en omega-3 kapsel med, men den syns knappt. Den äter jag de dagar då jag inte får i mig fisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0