Överraskningsfest

Då var det helg igen. Veckan har gått väldigt snabbt! Igår hade vi seminarium på eftermiddagen då vi i grupper fick ett antal fallbeskrivningar som vi skulle diskutera - hitta dilemman, krockande värden och komma fram till olika handlingsalternativ. Pust! Det blev hetsiga diskussioner, både i studiegruppen och i helklassen. Men det är väl tjusningen med etik och moral frågor. Sen bar det av hem i raket fart. Blev hämtad i Danderyd och sen hem, snabbduscha, byta om och iväg på 20 minuter. På kvällen bjöds det på middag och fika hos Js bror vars ena son har fyllt 14. Förstår inte att de är så stora nu. När jag och J träffades var han en plutt på 9 år. Det blev en god lasagne (inte så GI, men himla gott), sallad och rivna morötter och till efterrätt kakor, glass och maränger. Jag snodde åt mig några småkakor som jag älskar och lite grädde, men sen fick det räcka. Vi stannade kvar länge och tittade på På spåret och Skavlan innan vi for hem i natten.

Imorse var en typisk seg, men mysig lördagsmorgon. Jag for sedan iväg till gymmet där jag körde ett tufft pass för överkroppen följt av 25 löpning. Resten av lördagen har varit lugn och vi har ätit lunch, mellanmål och tagit det lugnt. Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen börja fundera på vad jag ska ha på mig ikväll. Vi är nämligen bortbjudna på lite partaj ikväll då en kompis pojkvän fyller 25. Dock är det en överraskningsfest och hysh hysh. Tror han kommer bli lagom överraskad när han kommer hem och möts av alla vänner i vardagsrummet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0