Morgonstund

Idag har jag ingen skola utan endast träning med Philip efter lunch. Det betyder att jag kunde ha tagit en lång sovmorgon. Dock är jag en morgonmänniska av högsta graden och gick upp vid halv 8 och gjorde en härlig frukost bestående av en smoothie med naturell yoghurt, blåbär, linfrön och proteinpulver samt en äggmacka, en kopp grönt vaniljte och mivitotal. Tillsammans med frukosten placerade jag mig i soffan med kuddar och filtar och såg klart Sense and sensibility som jag började se på igår kväll. Filmen är skapad utifrån Jane Austens bok och är en av mina absoluta favorit filmer. Jag älskar miljöerna, människorna och sättet de pratar på. Jag började sen att läsa lite i boken av Jane Austen och ska fortsätta sen på tåget in mot stan.

Snön faller utanför fönstret vilket inte gör mig speciellt peppad. Jag tycker om snön, men nu får det vara nog. Nu får det töa bort och ge oss en tidig och lång vår i stället. Det värsta med snön är om det blir värre så att tåg - och busstrafiken drabbas, men än så länge ser det inte så farligt ut. Efter lunch ska jag ta mig in mot stan för att köra ett pass helkroppsträning med flås med PT-Philip.

Imorgon är det dags för matte tentan. När den är avklarad har jag läst en termin matematik som gör mig behörig upp till år 6. Hoppas innerligt att jag klarar den så jag kan lämna det bakom mig. Efter alla seminarier vi haft under hösten och med hjälp av de senaste två dagarnas hjälp pass tror jag att mina chanser är ganska stora för att klara den, sen kanske det inte blir högsta betyget. I förra mattekursen lyckades jag dock få ett B vilket jag är otroligt glad och stolt över. När tentan är över ska jag ta mig mot Lärarhögskolan vid Thorildsplan för att registrera mig till nästa termins kurser samt vilken grupp jag vill hamna i. Har valt ut en grupp vars schema passar mig perfekt. Ska se till att komma i tid så jag snabbt kommer in och kan välja den grupp jag vill ha. När tentan och registreringen är över kan jag få helg. En fantastisk helg som vi spenderar en bit härifrån på en romantisk weekend. En helg då vi ska ta hand om varandra och ladda batterierna samt njuta av att slippa tänka på skola och jobb. Jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0