Mackor är min svaghet

Jag har insett det, mackor är min svaghet. Jag vill äta mackor hela tiden, med alla möjliga pålägg. Mörka bröd (som inte för dens sakens skull behöver vara nyttiga) är en favorit samt nybakad baugette. Mums! Nu när jag har ändrat livsstil och inte får äta sådana bröd äter jag nu osötat bröd istället. Det är faktiskt riktigt gott, speciellt med ett kokt ägg på. Dock blir det lätt så att jag äter det både till frukost och mellanmål (ibland två mellanmål under dagen). Det är ju inte så bra så nu ska jag klura ut andra mellanmål som kan ta mackans plats och som är lika enkelt att förbereda och ta med.

Följande ska bli nya mellanmål:

* Avokado - lagom och mättande samt enkelt att ta med och äta med sked. Behöver inte förvaras i kylskåp!
* Olika röror - ex. tonfisk, ägg och majonäs som förvaras i en kesella/creme fraiche burk
* Kokta ägg - vet dock inte hur länge de håller utanför kylskåpet...
* Kesella med bär

Längre än så har jag inte kommit. Ska försöka bli lite påhittig och komma på fler röror som jag kan ta med mig. Sen kommer det nog slinka ner en och annan macka också, men målet just nu är att det ska minska. Dessutom ska jag börja baka eget bröd. På så vis vet jag precis vad som finns i brödet. Har ett recept som ger två limpor som är otroligt gott och nyttigt på grund av mycket frön och bra mjöl. Ska dessutom ge mig ut på jakt efter en bröd med mycket lite kolhydrater som ska vara gott att rosta. Jag som älskar rostat bröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0