Lat morgon

Åh va skönt det är att vara hemma på morgonen. Slippa springa upp direkt när klockan ringer, stressa med frukost och ut till bussen och halka sig halvt till döds. Nej, den här morgonen har jag snoozat två gånger och sitter nu här och skriver efter en god frukost. Idag börjar jag inte förrän kl 13 så jag har gott om tid på mig. Eller, det tar vi nästan två timmar för mig att åka till skolan så jag måste åka hemifrån strax innan 11. Men då hinner jag värma maten och äta den i skolan innan seminariet börjar. Tar jag en senare buss får jag stressa med det. Och stress ville jag ju inte vara med om. Hoppas att det blir ett spännande seminarium och att jag kan ta mig igenom det trots att jag inte läst den litteratur som vi skulle läsa. Så går det när man är snål och beställer böckerna via internet. De borde dyka upp innan helgen och då ska jag se till att läsa i kapp.

Vad mer... Jo, jag skulle ha varit på gymmet nu egentligen, kört underkropp och flås. Insåg att jag lika gärna kan göra det i morgon då jag är ledig (läs: hemma för att läsa litteratur som jag inte har). Så jag byter plats på dagens gympass och lägger det imorgon och tar vilodagen i dag istället. Jag hade ju gärna tränat varje dag om jag fick. Och det får jag ju, men ibland behöver kroppen vila för att samla kraft och orka. Och sen är det som sagt skönt med en lugn morgon istället för stress. Om jag hade åkt till gymmet hade jag haft ett tajt schema för att hinna med alla olika bussar och tåg.

Nu ska jag lata mig lite till, sen plocka ur och fylla diskmaskinen och fixa mellanmål att ta med. Lunchen står redan packad i matlåda i kylen, redo att ta med. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0