Kvällssnacks och spännande läsning

Då var det ny morgon igen. Igår la vi oss relativt tidigt för att vara oss, men det slutade ändå med att vi låg och småpratade i en timma innan ögonlocken valde att stanna nere. Hade en lugn och skön kväll annars. Såg på en film som jag sett flera gånger. Skönt att se sådana filmer ibland, då behöver man liksom inte anstränga sig för att hänga med. Man vet ju redan vad som händer. Som filmsnacks blev det en kopp grönt te med vaniljsmak samt en kopp med naturell yoghurt, hallon, linfrön, solroskärnor och massa kanel. Super gott och räcker för att inte somna hungrig. Mitt te dricker jag i min nya favorit mugg som jag fick av moster i julklapp!



Idag ska jag iväg på seminarium, 13-16. Lite tråkigt att åka iväg så pass "sent" på en fredag, men sånt händer. Idag ska vi diskutera olika etiska dilemman i smågrupper. Det kan bli intressant även om jag tycker att et kan vara lite flummigt och svårt. Men eftersom vi kommer stöta på många värdekrockar när vi börjar arbeta är det ju en bra övning. Att liksom kunna se dilemman från olika synvinklar. Ja, det blir nog bra det där.

Har äntligen fått tag i min handledare också och hon är nu införstådd med att jag ska komma på VFU snart. Skönt! Jag ska ut redan i nästa vecka hade jag tänkt, torsdag och fredag. Annars hade det blivit för kort med tid att skriva själva examinationen. Närmare bestämt hade jag enbart haft en dag på mig att skriva hela om jag inte ville sitta på helgen. Det går ju att skriva på en dag, men jag tror det blir stressigt. Samtidigt vill jag kunna lägga ifrån mig texten och låta den vila innan jag fortsätter för att på så vis upptäcka saker som jag annars kan bli blind för. Men nu när jag går ut redan i nästa vecka får jag i alla fall en extra dag på mig.

Nej, nu blir det mer läsning i min valbara litteratur som jag ska läsa och sedan presentera för min studiegrupp. Jag valde en spännande (och tunn) bok som heter Den värdefulla praktiken - yrkesetik i pedagogers vardag. Den tar upp mycket om det vi redan hunnit ta upp på seminarium, men ger även många vardagliga exempel från förskolan och skolan som är spännande att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0