Inför tentan...

Då var andra skoldagen avklarad. Nu är det bara tentan kvar innan jag kan stänga dörren för matematikundervisning (för nu). Sen är det två små kurser och C uppsatsen som väntar innan jag kan ta ut min efterlängtade examen till sommaren. Kan inte fatta att jag har pluggat i 4 år nu! Tiden går så sjukt snabbt. Snart ska jag ut i arbetslivet på riktigt. Helt fantastiskt! Idag hade vi i alla fall också ett bra pass då vi gick igenom massor inför tentan. Känner mig redo för att skriva den nu efter dessa två pass som har förbättrat på mina kunskaper. Känner nästan att det ska bli lite roligt att skriva tentan. Fast det känns väldigt konstigt att jag tycker att det ska bli skoj. Skönt blir det i alla fall när det är över och jag förhoppningsvis är nöjd! Stannade kvar med tjejerna i min studiegrupp och åt lunch medan två av dem berättade om sina resor de har gjort över jul. En har varit i USA och en i Afrika. De såg sådär lagom bruna och fräscha ut ;)

Idag är en träningsfri dag. Imorgon däremot är det dags att träffa Philip igen för ett nytt helkroppspass. Ska passa på att skriva ner lite frågor som jag har till honom och ställa dem på en gång. Skickar alltid massa sms och mail med ströfrågor som jag kommer på lite då och då. Sen blir det ett pass på gymmet för ben, rumpa och med flås på fredag innan vi far iväg på vår weekend resa. Det ska bli så underbart skönt att komma iväg en sväng även om det är högre upp i landet där det förmodligen är kallare och med mer snö. Men det är alltid skönt att komma bort och få ta hand om varandra och ladda batterierna ytterligare inför vårterminen. Vi har varit sjuka till och från under julen så man hann inte riktigt njuta av att vara ledig. Snor, halsont och feber kom ivägen för det!

Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan allt kvällsjobb börjar. Då ska jag ta undan tvätt, tvätta, plocka ur diskmaskinen, lägga ihop allt som jag ska ha med på tentan på torsdag, förbereda en väska inför träningen i morgon, hämta ett brev på posten från gymgrossisten med mitt proteinpulver och mina omega 3 kapslar och laga mat. Ikväll blir det kyckling, grönsaker och potatis (dock bara till J) i ugn med en god sallad till. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0