Fågelsång och etiska dilemman

När jag gick ut till bussen imorse sken solen och jag hörde fåglara kvittra glatt. Trots att vi bara kommit halvvägs in i januari och det är blaskigt och halt överallt spratt det till i kroppen av vårkänslor. Vi går mot ljusare tider och det känns skönt att vi kommit över årströskeln.

Seminariet idag innehöll etiska dilemman och vi skulle bland annat applicera olika etiska teorier på dilemman och fundera över på vilka olika sett man kan se på dilemmat. Jag tycker att sånt är lite "flummigt", men samtidigt intressant och svårt. Jag deltog inte speciellt mycket i dagens diskussioner, men det är alltid spännande att sitta och lyssna på de som diskuterar. Det lär man sig mycket på! Det finns många i klassen som säger kloka saker, samtidigt som det finns dem (inte många) som pratar mycket om ingenting. På fredag ska vi få olika dilemman som vi ska diskutera i grupp och sedan lyfta i helklass. Tror att det kan bli väldigt intressant. Bra övning också inför de båda examinationerna som vi ska göra om ett par veckor då dessa går ut just på detta.

Kvällens middag blev biff stroganoff med broccoli och fetaostsallad. Mycket gott! Nu har vi biff stroganoff och moussaka så det räcker och blir över. Jag tror aldrig att det ska bli rester och därför köper vi på oss mycket mat. Nu har vi nästan för mycket rester. Får frysa in det som inte går åt så det håller sig. Annars slängs för mycket mat i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0