Dagen och min vill-ha-lista

Idag har jag haft en trött-dag. Jag har känt mig trött och hängig sen helgens bravader. Jag har nog kommit in i en januari svacka. Jag tog mig trots det till gymmet och körde ett tufft benpass och löpning som avslutning. Kände mig inte på topp, men gav allt jag hade. Sen en snabb vändning hemma då jag hann duscha, äta lunch och fixa vid datorn innan jag for vidare till skolan. Där var det seminarium på schemat där vi bland annat diskuterade vart lärarens ansvar börjar och slutar, väldigt svårt och intressant. Till middag blev det färsfyllda paprikor med lite guacamole, fetaost och broccoli. Har upptäckt att färsk broccoli är tusen gånger godare än fryst. Goddag yxskaft kan tyckas, men jag har inte trott att det spelar så stor roll. Men det gör det!

Jag har bannlyst mig själv från alla klädbutiker som finns, både på nätet och i varuhus av den enkla anledningen att det kliar i fingrarna när jag är i närheten av dem. Oftast läggs pengar på sådant som jag absolut inte behöver och jag behöver då pengarna till annat. Dock har jag funderat lite på vad jag faktiskt både vill ha och behöver. Jag kom då fram till följande lilla vill-ha-lista:

- Ett par converse skor. Jag har alltid trott att det inte är något för mig, men kommit fram till att det är hur snyggt som helst till ett par jeans. Är lite sugen på ett par mörkblå, men jag vet inte om jag vill ha med högt eller lågt skaft...

- Ett par nya vinterskor. Det kommer inköpas till nästa vinter då den här snart är slut (tycker jag!). Jag har haft mina i två år och de har varit super bra och varmt mina fötter, men de har börjat gå sönder så smått vid hälarna i skorna vilket gör att de inte är så sköna längre.

- "Den" klänningen! Jag vill hitta en klänning som sitter bra och som jag dessutom känner mig bekväm i. Ännu har den inte dykt upp.

- Ett par ordentliga jeans. Jag har jeans som är flera år gamla och som börjar tappa form och färg och sen några nya som sitter bra kanske en gång innan de tappar form och måste tvättas för att sitta bättre. Dessutom har jag minskat lite i mått runt om på kroppen vilket betyder att jeansen faktiskt hänger lite. Väldigt trevligt, men samtidigt lite bökigt...

Listan blev inte så fruktansvärt lång, men mycket av det kan bli dyrt. Får se när jag unnar mig dessa saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0