Bilder från nyår...

Jag har helt glömt bort att jag har bilder från nyår som jag inte har lagt upp. Bättre sent än aldrig...



Kvällen till ära hade jag på mig en ny klänning med mönster som jag justerade med hjälp av två häftstift i banden då den blev aningens för urringad annars.



När bordet var dukat och förrätten fixad satte vi oss till bords och njöt av en god tre rätters middag bestående av det bilden visar till förrät, oxfile med potatisgratäng, svampsås och sallad till varmrätt och nougatkakor till efterrätt (behöver jag poängtera att det var min absoluta favorit?!)



Efter middagen blev det som vanligt kortspel och jag lyckades komma på andra eller tredje plats av sex deltagare. Inte så pjåkigt. Dock är jag lite grinig över att jag aldrig lyckas vinna! Jag roade mig sedan med att bygga mitt och Js framtida hus med korten. Stiligt!



Sen var det dags att sjunga Sing star. De flesta var med medan vissa mest satt och log in i kameran. När det var dags att ta fram Abba-skivan höll jag mig till min Jordgubbs daquiri då det inte är min favorit att sjunga. J däremot klämde i ordentligt i de låtar han sjöng, vi trodde ett tag att taket skulle lyfta.



När tolvslaget närmade sig var det dags att korka upp champagnen. Det gjorde värden Glenn mycket glatt! När vi kom ut var marken täckt med djup snö vilket gjorde det svårt att komma fram. Men vi var glada ändå och skålade in det nya året.



När vi skålat och tittat på fyverkerier tog vi oss in i värmen och dukade upp för ost och kex. Inte många hade plats för något mer så mycket åkte hem med oss igen dagen efter. När det var dags att ta sig hem fick vi för oss att vi skulle gå, men vi insåg mycket snabbt att det var näst intill omöjligt. Tur att en i sällskapet var nykter ocg kunde köra oss hem. Bilden på mig är lite suddig och det säger mer om den något onyktra fotografen än om modellen ;)

GOTT NYTT ÅR! (i efterskott)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0