Träning och hemlig kamp

Idag var det sista praktikdagen för den här gången. Jag tog med tigerkakan och bjöd på i personalrummet och det var mycket uppskattat. Hela kakan var slut när jag kom för att ta hem fatet. Toppen! Känns lite tråkigt när det är över, men jag ska ut igen redan näst nästa vecka så jag kommer inte behöva längta så länge till.

Nu har jag suttit och tittat lite på studiehandledningen för nästa kurs och vad jag då ska göra under min VFU och det känns lite mäktigare än det har varit under denna kurs. Den här kursen känns som en mjukstart på den tuffaste terminen (och dessutom den sista). Inte nog med att nästa kurs verkar mäktig, men om två veckor är uppstarten för c-uppsatsen. Det kommer bli tufft, men jag hoppas att det kommer ge mycket och att det trots allt blir ett roligt arbete. Har i alla fall valt ett ämne att skriva om så jag är en liten bit på väg :)

Nu ska jag snart tina kyckling som jag ska göra kyckling och pestosallad på. I den har jag stekt kyckling, diverse grönsaker, och fetaost blandat med pesto. Som tillbehör ska jag göra kesoplättar som görs på keso, grahamsmjöl och ägg. Får se om J kan tänka sig att äta det som tillbehör också eller om jag ska koka pasta till honom. Ska bli spännande att pröva något nytt. Efter middagen ska jag så småningom ta mig till gymmet för ett kvällspass. Idag blir det träning för överkroppen och så 25-30 minuter flås på det. Härligt! Det enda negativa med att träna på kvällen är att det är så mycket folk. Jag är van att träna på morgnarna och då är det ingenting i jämförelse. Men det är nog lika bra att vänja sig av med den lyxen då jag inom en snar framtid kommer att ha ett 8-5 arbete!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0