Torsdags aktiviteter

Idag var jag på basgruppsmöte med andra lärarstudenter i kommunen. Vi fick en liten föreläsning av en person som arbetar med barn med aspberger samt en tjej som har diagnosen och som föreläser om just detta. Väldigt intressant och jag lärde mig mycket nytt! Jag fick även chans att sitta i en liten examensgrupp (jag och två andra tjejer) med en handledare som ska stötta oss under våren. Toppen! Efter basgruppsmötet blev det en god lunch innan jag hade ett läkarbesök. På eftermiddagen blev det träning, gym för överkropp och 25 min flås. Har fortfarande träningsvärk efter passet med PT-Philip i tisdags så det gick inge vidare att springa på löpbandet idag. Har dessutom gjort det för ofta så jag har tröttnat. Måste variera mig lite för att inte tappa gnistan.

Imorse skulle jag ha gått en morgonpromenad, men -24 grader var inte lockande. Vilade istället en extra halvtimma. Imorgon ska jag dock försöka komma ut och gå i en halvtimma innan praktiken. Kan inte lova något, men jag ska verkligen anstränga mig för att komma ut. Tänkte först gå 50min - en timma, men tror att det är bättre att få in vanan att gå 30 min varje dag.

Dagens middag blev ugngratinerad fisk med cocktailtomater, zucchini, lök och fetaost med råris, broccoli, en halv avokado och keso blandat med ägg och örtsalt.



Fiskrätten älskar jag, avokado älskar jag, broccoli är gott och ägg med örtsalt likaså. Dock tycker jag fortfarande inte om keso. Jag är nog den enda som inte gör det vid det här laget. Jag har verkligen försökt, men det faller mig inte i smaken. Inte ett dugg. Gillar varken smak eller konsistens. Det gick ganska bra blandat med ägg och örtsalt och det skulle jag kunna äta som mellanmål i brist på annat, men annars står jag helst över. Keso får bli i pajdegar och som kesoplättar!

Nu ska jag läsa på lite om solen så jag kan planera lektioner. Sen ska jag plocka undan tvätt, duscha, göra ett träningsschema och pyssla lite innan jag faller ihop för att få sova mina 8 timmar och ändå hinna gå en morgon promenad innan praktiken som drar i gång vid 8. Heja heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0