Snöstorm

Jag som trodde att vintern faktiskt var slut. Februari må vara en vintermånad, men det har ju varit ganska bra väder den senaste tiden så snöstorm är inte uppskattat! Jag skulle ha åkt in till stan för att träna med PT-Philip idag, men fick så snällt hålla mig hemma då bussar och tåg är inställda och sambon inte vill låta mig åka bil. Och det kan han ju ha rätt i! Så det blev ingen träning för mig idag. Kanske lika bra, jag har mycket annat att göra. Under morgonen satt jag en timma med examinationen och skrev om den lite grann. Har fortfarande mycket kvar, men skönt att ha kommit en bit. Dessutom behöver jag pauser för att kunna fundera och så. Som paus fyllde jag diskmaskinen, handdiskade det som vi inte maskindiskar och har skurat diskhon, bänkarna, spisen och micron. Har även hunnit med att äta en god lunch i lugn och ro medan jag läste tidningen. Jag måste börja ära i lugn och ro nu då jag den senaste tiden har svällt upp så fort jag ätit. Jag vill inte gå runt och se ut som en boll. Till lunch blev det sallad på kyckling, gurka, tomat, fetaost och pesto från igår och till det åt jag en avokado, lite broccoli, en skiva hemmagjort bröd med ost, ett glas vatten och en omega-3 kapsel. Har min favorit spellista på spotify i gång i högtalarna och jag njuter faktiskt av att vara hemma en hel dag. Det var ett tag sen!



Nu ska jag fortsätta knåpa lite på examinationen och sen eventuellt börja städa lite trots att jag hade tänkt att vi skulle ha städdag imorgon. Hoppas att J kommer hem oskadd i snöyran. Får se vad vi hittar på idag, men jag misstänker att vi håller oss hemma. Ikväll blir det mysfredag med god middag och På spåret eller Lets dance. Sen har vi massor med program som vi brukar se som vi missat i veckan på grund av brist på tid och ork. Vi måste ta igen Solsidan från i söndags, Bygglov från i tisdags och Sveriges värsta bilförare från igår. Får se vad vi hinner och orkar med. Ser i alla fall fram emot en helg som hittils är helt oplanerad. Det är inte ofta! Får se vad vi hittar på och vad vädret tillåter oss att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0