Sköna helg

En av de bästa känslorna i världen upplevde jag igår natt när jag vaknade till och insåg att jag hade två hela dagar ledigt framför mig. Det var underbart skönt att somna om medveten om detta. Jag började lördagen med ett tufft ben och rumppass på gymmet (och det känns idag). Körde hårt med lite vila och sen flås i en halvtimma. Dock är jag inte lika kaxig på löpbandet efter ett benpass som efter ett armpass. Det blev gång i uppfärsbacke, vanlig gång, lite löp och så avslutade jag på crosstrainern. Resten av lördagen gick åt till att städa och mysa med sambon. Till middag gjorde vi en super god helstekt fläskytterfilé. Underbart gott! Till det åt vi massor med grönsaker och jag åt bulgur med lite olivolja och massor med örtsalt på (en ny favorit). På kvällen blev det melodifestivalen och jag förundras även detta år vilka otroligt dåliga bidrag som skickas in. Sanna Nielsens bidrag var helt okej, men annars katastrof. Killen i gult som sjöng Oh my God hela tiden gick av någon helmysko anledning vidare och jag blir inte förvånad om han röstas ner till Tyskland för att representera Sverige. Vem vet, han går nog hem i vissa länder. Men enligt mig, Katastrof! Vi såg sen på halva Avatar innan jag fick kasta in handduken och gå och lägga mig. Resten av filmen ser vi nog ikväll.

Denna dag började med en härlig sovmorgon och en god frukost framför en film, Godnatt Mr Tom. Jag har läst boken flera gånger och älskar den. Filmen var självklart inte lika bra, men ett bra försök att göra boken rättvisa. Hade tänkt ge mig ut ett tag, men det var mysigare väder igår så jag håller mig nog inne. Ska skriva lite på examinationen tänkte jag. Senare blir det spinning, favorit passet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0