Power

God morgon!

Små larviga snöflingor faller utanför fönstret och visst är det vackert, men jag kan inte njuta av vintern längre. Detta vita kalla landskap måste försvinna för gott (åtmistone för den här vintern) och vårkänslorna måste infinna sig igen. Den största anledningen till att jag inte ser fram emot det är att jag om någon timma ska ut i kylan och skrapa bilen. Tror att jag ska gå ut och starta bilen en kvart innan jag ska åka för att underlätta det hela lite. Den skruttiga bil som jag åker nu behöver man nämligen skrapa både på utsidan och insidan och det är inte lätt att skrapa på insidan faktiskt. Dessutom ser det så löjligt ut. Och kallt! Jag vill ha på mig tygskor och en skön kjol och njuta av värme. Får drömma mig bort medan februari sakta (eller rättare sagt ganska fort) flyger förbi.



Jag har avnjutit en god frukost nu på morgonen. Förutom det dagliga intaget av omega-3 och mivitotal blev det en skiva hembakat bröd med god salami och en power smoothie på naturell yoghurt, blåbär, proteinpulver, banan, linfrön och fullkornshavregryn. Så god! Har inte kommit ur mjukiskläderna än, men snart måste jag svida om då jag ska ner på lunchspinning vid halv 12. Får sällskap idag också, mycket trevligt :) Efter spinningen får jag besök av spinningsällskapet plus en dam till. Vi ska kika lite på kort och umgås!

Men nu måste jag lyfta på rumpan och bege mig ut till köket. Jag måste tömma diskmaskinen på ren disk samt fylla den med skitig. Är det något vi är dåliga på här hemma så är det att ta undan efter oss när vi ätit. Det har just nu resulterat i frukost skålar, glas och tallrikar här bredvid mig samt i vardagsrummet och allt från gårdagens middag på köksbordet. Man blir som man umgås. Synd bara att vi båda var lata redan från början ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0