Övervinna sötsug

Idag har det varit fullt upp 8-17.30. Fram till lunch var jag på praktiken och stormtrivs som vanligt. Sen for jag in till skolan där jag mötte upp min studiegrupp för att förbereda inför den muntliga examinationen. Examinationen gick bra och vi blev godkända :) Jätte skönt att ha det gjort! Kom hem vid halv 6 och har duschat, ätit middag och förberett en tigerkaka som nu står i ugnen. Det finns ju en metod för att övervinna en fobi eller rädsla för något, nämligen att utsätta sig för just det man är rädd för. Jag har fått tillbaka mitt sötsug genom att jag har slarvat med mat och snask under den senaste veckan och måste därför försöka överinna mitt sötsug. Därför bakade jag ikväll en tigerkaka utan att smaka på degen. Den står nu i ugnen och sen ska den svalna för att tas med till praktiken imorgon. Det är min sista dag för den här gången så jag vill bjuda personalen på något gott som tack för att de är så fantastiska. Jag ska dock avstå! Ser det lite som en sport nu, klarar jag utmaningen eller misslyckas jag? Nu ska jag vara stenhård mot mig själv. Jag ska bara fuska en gång och det har jag bestämt mig för. På alla hjärtans dag ska jag äta en semla. Men annars ska det bli ordning på mig igen. Speciellt eftersom jag inte har kunnat träna riktigt som jag brukar den senaste veckan (veckorna). Kämpa kämpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0