Ont som sjutton...

Fy sjutton vilken piss dag rent ut sagt! Imorse var jag hos barnmorskan och satte in min spiral. Hormonella preventivmedel har inte funkat för mig så nu hoppas jag att denna ska funka. Själva "ingreppet" gjorde för jäkla ont, men det gick snabbt och smidigt. Jag hade ett super bra stöd av de två barnmorskor som var med som gav mig lugn. Efteråt kände jag mig helt tom och orkeslös. Tanken var att jag skulle till skolan på eftermiddagen, men när jag kom hem kom smärtan och jag proppade i mig värktabletter som inte hjälpte och vred och vände på mig i soffan. När jag var yngre hade jag fruktansvärt ont när jag fick mens, men de senaste åren har varit bättre. Nu påmindes jag hur det var och ännu lite till. Jag kunde inte sova på grund av smärtan, men jag låg i soffan och försökte vila i 5 timmar. När smärtan hade lagt sig var jag tvungen att äta efter en fasta på 8 timmar. Efter det mådde jag bättre. Jag har fortfarande ont, men det är ingenting mot hur det var i förmiddags. Skickade iväg J för att köpa kladdkaka och grädde och fuskade därmed rejält i min kost. Jag tyckte att jag var värd det efter dagen och det var väldigt gott. Dock inser jag att det går att leva utan. Det är mer suget som måste övervinnas, själva kladdkakan är överskattad. Skönt att fuska ibland så man kan inse detta och kämpa vidare. Imorgon är det VFU och sen ska jag försöka träna lite och träffa vänner. Nu violl jag ha en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0