Nybakat bröd

När middagen var klar och jag hade landat vid datorn kom jag på att jag skulle baka bröd. Det var bara att hoppa upp igen och börja göra deg. Har ett recept som är urenkelt. Det är bara att blanda alla ingredienser, fylla två brödformar och sen in i ugnen i 80 min. Ut kommer sen gott och nyttigt bröd! Nu står det och kallnar och sen ska en och en halv limpa in i frysen och en halva ska stoppas i en påse och få vila ännu lite mer till imorgon bitti då både jag och J kommer attackera den. Då kommer jag att avnjuta en god bit bröd med smör och ost. Det finns nog inget bättre!



I brödet är det bland annat grahamsmjöl, rågkross, linfrön och solroskärnor. Jag försökte dessutom göra brödet ännu lite nyttigare genom att byta ut vetemjölet mot dinkelmjöl. Jag hade även i hälften så mycket sirap som det skulle enligt recept. Jag äter ju gärna osötat bröd, men en deciliter sirap till två limpor kunde jag gå med på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0