Nybakad bulle

Det var skönt att sova 9 timmar i natt. Men trots det är jag ändå trött. Det säger väl en del! Idag hade jag två föreläsningar på schemat. Den första var bra och givande! Jag och Natalie hade en trevlig lunch då vi hann snacka en del. När det var dags för andra föreläsningen var det betydligt mindre folk än på förmiddagen. Under första delen av föreläsningen droppade folk av en efter en. Efter pausen gick även vi. Usch vilken tråkig föreläsning. Ingen inspiration och inget som jag har nytta av. Fy! Jag gick och köpte mig en nybakad bulle på pressbyrån som jag mumsade på. Ibland får man fuska lite och idag var en sådan dag. Gott som sjutton var det!



Fick sällskap hem på bussen av Ann som också varit på föreläsning. Nu har jag precis lagt in dagens middag i ugnen. Det blir kycklingklubbor med ugnsrostade grönsaker med vin, olivolja, rosmarin och favoriten timjan som kryddor. Bara att fylla en ugnsplåt och smacka in i ugnen. Kycklingen behöver inte ens vara tinad. Toppen! Till Jonas ska vi fixa lite pommes frites också då vi inte hade några potatisar som vi kunde slänga med. Klantigt av mig att glömma köpa det i måndags. Så ikväll blir det god mat, På spåret och Sveriges värsta bilförare som vi missade igår. En skön fredag med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0