Mysiga middagar

I går hämtade jag mina brorsbarn på förskolan. Vi hade en mysig stund tillsammans och de fick äta frukt, spela data- och tv-spel. De börjar bli så stora nu och man kan prata med dem på ett helt annat sätt. Fasters favoriter! När jag kom hem hade mitt hjärta dukat upp fint och planerat en tre rätters middag. Till förrätt blev det grönsaker med fetaost, till varmrätt entrecote med rotfrukter i ugn, sparris, beasås och en jätte god sallad på melon, avokado, gurka, tomat, paprika och rädisor. Till efterrätt hade han gjort en god fruktsallad med vaniljvisp. Han hade så rart tänkt på att jag äter enligt GI och försökt så mycket det gick att laga efter det. Sen fastnade vi framför Lets dance trots all reklam som vi är lite allegriska mot här hemma.



Idag började jag dagen med en stor frukost och sen for jag till gymmet. Tränade överkroppen och flås. Eftermiddagen spenderades i Täbt centrum tillsammans med resten av Sveriges befolkning. Den här gången var det dock J som styrde stegen. Han shoppade jacka, tröjor och jeans. Själv blev jag helt lverlycklig över att komma i ett par jeans i storlek 26 (5-6 år sen sist) så jag köpte dem och en jätte fin rosa tröja. Det kände jag mig värd!

Nu har jag precis kommit hem från stan. Jag, Ann och Anja har ätit middag på Sonjas grek på söder för att fira Anja som i dag fyller 24 år. Vi hade riktigt mysigt, åt god mat och pratade massa. Det blev super gott bröd med tzatziki till förrätt och kyckling med ännu mer tzatziki till varmrätt. Efterrätt hoppade vi alla över och tur var det då våra magar var på väg att rymma ur byxorna! Stackars Ann gjorde så gott hon kunde med pratandet då hon knappt har någon röst. En mycket trevlig kväll! J är ute och partajar med en vän och vi får se om jag ska agera taxi eller om de får klara sig själva. Har inte riktigt bestämt mig för hur trött jag är ännu ;)



Medan vi väntade på tunnelbanan i Gamla stan ville Ann leka med den roliga maskinen och tillsammans skrapade vi ihop pengar till en kexchoklad. Lyckan var stor när chokladen damp ner och hon fick ta ut den ur luckan. Sötnöt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0