Morgonpromenad

Idag ringde klockan 6.15. Istället för att ställa om klockan och sova vidare hoppade jag upp ur sängen, klädde mig varmt och gav mig ut på en morgonpromenad. Det var alldeles tyst och halvmörkt ute. Jag var helt ensam med vinden och lite fågelkvitter. Det hördes inga bilar, inga röster, ingenting. Det var helt magiskt att promenera helt själv medan det kändes som resten av världen fortfarande sov. När jag kom hem var det godare än vanligt med min stora frukost som jag njöt av i lugn och ro. Dock hade jag kunnat klä mig lite mindre då det var hela -4 bara imorse. Det är ju rena värmen i jämförelse med de -24 som det var igår morse då jag valde att snooza istället för att promenera.



Tyvärr slank det ner en bit morotskaka tidigare idag i personalrummet. Jag vet att det var hunger och inte sötsug och jag är lite irriterad över att jag inte kunde kontrollera mig när jag ändå var så medveten om varför jag skrek efter kaka. Men å andra sidan var det hemskt gott och livet går vidare. Känns skönt att jag är medveten om varför kroppen vill ha sött och reflektera över det istället för att bara äta. Nästa gång jag hamnar i samma situation ska jag överväga mer noga och strunta i att falla för det. När jag blev sugen på att ta en bit till och var nära på att göra det valde jag att lämna rummet. Rätt bra taktik. Out of sight out of mind!

När J kommer hem med bilen ska jag fara iväg och handla ingredienser till kvällens trerätters middag som jag står för. Hoppas att jag hinner klart innan värsta fredagsrushen drar i gång. Förstår inte varför det är så många som väljer att handla på fredagseftermiddagar/kvällar av alla dagar i veckan.

Menyn till ikväll ser i alla fall ut såhär:

Förrätt: Melon med parmaskinka och sparris
Varmrätt: Ostfyllda lövbiffar med ugnsgratinerad potatis och rotfrukter med en enkel grönsallad med fetaost
Efterrätt: Chokladmousse med vispgrädde och hallon

Det blir med andra ord en liten fuskdag idag, det får jag ta igen i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0