Lunch och promenad

Igår gick jag och lade mig med målet att få sova 8 timmar. Det funkade hur bra som helst och jag gick ganska pigg och glad upp imorse för att äta en bra frukost innan träningen. Solen lyste redan så vackert, men temperaturen visade -24 grader. Inte klokt! Jag for iväg till gymmet där jag tröttade ut ben, rumpa och mage rejält både genom styrka och löpning. När jag kommit hem och vi fixat oss lite åkte vi in till stan och gick till vårt favorit café i Gamla stan. Där åt jag en stor hälsosallrik med super god kycklingfilé, råris, paprikasås och sallad och Jonas åt en pastasallad med pesto, kycklingfilé, fetaost, grönsaker och oliver. För att vara i Gamla stan är det ganska "billigt" där. I alla fall med tanke på hur mycket mat man får. Storleken på efterrätterna är helt otroliga. Pajbitarna och chokladbollarna är tredubbelt så stora, men kostar i princip samma som på vilket annat café som helst. Vi tog en sväng om i Sf-bokhandeln innan vi tog oss en promenad genom Gamla stan och bort mot T-centralen och åkte hem.



Nu har vi kommit in i värmen. Jonas läser och jag ska titta på Sex and the city. Det är nog min favorit serie. Har börjar titta på sista säsongen, men ska nog se de gamla avsnitten också. Får se om jag läser någon kurslitteratur idag eller om jag tar det imorgon. Det lutar åt i morgon. Ikväll är det melodifestival!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0