Lektionsplanering och kurslitteratur

Idag har också varit en sån där dag så jag varit i gasen från då jag vaknade tills nu. Jag är dessutom långt ifrån klar med dagens "arbete". Under dagen har jag varit på VFU och observerat elevledda utvecklingssamtal. Det var en väldigt bra erfarenhet. Det var spännande att se hur eleverna skötte samtalet med föräldrarna och sen hur läraren förhöll sig till eleven och föräldrarna och hur läraren tog emot eventuell kritik. Det är en konst att inte hamna i försvarsställning! Jag och min handledare planerade sen vad jag ska ha lektioner om när jag kommer ut efter sportlovet, dvs om två veckor. De ska starta upp ett projekt om rymden då och jag ska hålla tre lektioner om solen. Ett av målen är att eleverna ska veta att solen är en stjärna. De ska få lyssna på berättelser, läsa faktatext och göra en egen faktatext om solen och rita en bild. Ser fram emot arbetet nu! Jag har suttit ett tag när jag kom hem och planerat första lektionen. Ska klura lite till på de andra två innan jag ska ta tag i kurslitteraturen och åtminstone läsa ett kapitel till och göra anteckningar. Jag lär mig mer och kommer ihåg bättre om jag skriver anteckningar samtidigt, men det tar ju nästan dubbelt så lång tid. Dock lönar det sig ju om jag kommer ihåg vad jag läst :) När det är klart ska jag nog leta efter lite goda recept och förhoppningsvis hinna kura ner mig i soffan med gott kvällsmål innan jag ska sova.

Imorgon är det basgruppsmöte och sen har jag tid hos läkaren. På eftermiddagen ska jag gymma överkropp och flås och sen blir det ännu mer lektionsplanering och plugg!

Dagens frukost: Naturell yoghurt med kiwi, hallon, rågfras, frön och kanel, knäckebröd med ägg, ett stort glas vatten med mivitotal och två omega-3 kapslar
Dagens lunch: Kycklinggryta med råris, broccoli och mosad avokado
Dagens middag: Chili con carne med råris, broccoli, paprika och en halv avokado

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0