Laxpaj

Usch, idag har jag ätit väldigt dåligt. Frukosten var bra som vanligt med min power-smoothie och en äggmacka, men sen gick det utför. Istället för ett mellanmål och en lunch har jag ätit två mellanmål. Först blev det en äggmacka och en avokado och sen en proteinbar och ett äpple. Jag är inte vrålhungrig, men jag känner att kroppen behöver ett mål mat. Har fixat ihop degen till laxpajen som jag ska göra till middag. Den står nu i kylen i en timma innan den ska förgräddas. Upptäckte dock att jag glömt köpa grädde som jag ska ha i så det måste jag åka iväg och köpa. Tur att jag har tid på mig!

Här kommer receptet:

Deg: 100 g smör, 100 g keso, 2,5 dl mjöl (grahams eller dinkel föreslår jag)
Fyllning: 200 g kallrökt lax, dill, nåt ägg, grädde och 1,5 dl ost (minns inte hur många ägg och hur mycket grädde, återkommer)

Blanda ingredienser till pajdeg och tryck ut i en smord form. In i kylen i en timma. Förgrädda sen i ugn i 10 min, 200 grader och låt svalna lite grann. Fyll pajskalet med lax (i bitar), dill och häll över en blandning av ägg, grädde och ost. In i ugnen till den får fin färg. Super gott!

Jag skall ikväll servera den med en sallad på tomat, gurka och fetaost. Mums!

Ikväll ska jag hem till Anna och snacka skit, det var ett tag sen. Hinner även träffa de små innan de går och lägger sig. Ska bli så mys att få krama om de små sötnosarna! Skulle ha gått på spinning, men min kropp säger ifrån. Efter 5 dagar med träning behöver jag vila kroppen. Sen känns det dumt att träna hårt när jag ätit så dålig som jag har. Funderar på att få till gymmet imorgon innan skolan i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0