Intensivt

Just nu känner jag mig helt mosig i huvudet. Det har varit en, för mig, fullspäckad och intensiv dag. Dagen började med en föreläsning om professionella samtal. Föreläsaren var bra och ämnet är intressant så jag lyckades hålla mig vaken hela tiden! Var otroligt hungrig mot slutet bara och magen kurrade så högt så de i fiket utanför kunde höra. Typ. Lunchen var därför lycka för mig! Jag åt kycklingsoppa med en bit bröd och massa sallad. Kycklingsoppan var god trots att det bara var tre små kycklingbitar i den. Öste sen på med pizzasallad och fetaost samt en god bit bröd med smör, mums! Efter en lugn och god lunch var det dags för eftermiddagsseminarium. Näst sista seminariet i denna lilla 7,5 poängs kurs. Tiden går så fort att det är larvigt! Det blev en avokado till mellanmål, men ändå blev jag super hungrig på väg hem. Jag satt och skakade och magen kurrade värre än ett flygplan. Väl hemma fick jag värma gårdagens rester för att överleva - laxfilé på spenatbädd med sås på grädde och parmesan. Till det blev det haricots verts, fetaost och lite grönsaker. När jag hade fått i mig mat och blodsockret lugnat sig lagade jag dagens mat, Korvpanna. Eftersom jag inte äter falukorv som vi annars har i den rätten gjorde jag det på chorizo. Tror att det blir lika gott om inte godare! Det får jag avgöra på lunchen imorgon. Stekte dessutom lite korv som jag fryste in och kokade pasta till J som inte äter enligt GI. Pust och stön, en timma senare är jag klar. Typiskt är nu att jag är hungrig... igen! Ca en timma efter min middag är jag hungrig. Jag åt ändå inte mindre än vanligt, men jag måste snart fylla på med tidigt kvällsmål.



Korvpanna med chorizo, rödlök, röd paprika och Kelda tomato treat. Till J, pasta. Till Sanna, fullkornsbulgur och massa grönsaker!

Imorgon ska jag till läkaren på morgonen. Det ser jag inte fram emot ett dugg! På torsdag och fredag ska jag ut på VFU igen och det ser jag verkligen fram emot. Blir helt lycklig i kroppen när jag vet att det väntar 6 dagar VFU... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0