Intensivt, men roligt...

Jag är inte van att ha dagar som går i ett och när jag först kl 22 på kvällen får sätta ner rumpan på en stol och bara ta det lugnt. Idag har det varit praktik från 8-16 där jag bland annat har varit med på ett arbetslagsmöte. Trivs ju så himla bra på skolan, med elever och vuxna. Samtidigt är det ju intensivt att vara med barn hela dagen och ta in så mycket intryck och erfarenheter. Jag observerar ju allt jag ser för att samla på mig tills jag själv ska vara den som har hand om allt. När jag kom hem slängde jag (bokstavligt talat) i mig lite mat för att sen fara iväg till gymmet. Det blev ben-, rump- och magträning följt av ett spinning pass. Efter träningen storhandlade vi och nu har vi hunnit packa upp alla varor, tömt och fyllt diskmaskinen, plockat undan tvätt, vikt kläder och duschat. Jag är med andra ord lagom mör och trött just nu. Det är ett under att mina ögon fortfarande är öppna. Ska sitta här en kort stund och sen blir det sova. Imorgon väntar en ny intensiv (men rolig) dag. Dock blir det nog en träningsfri dag imorgon. Man kan inte hinna med allt!


Det är så skönt när måndagskvällen kommer och fruktskålen är fylld igen. Den ekar oftast tomt på söndagarna, men nu finns där allt möjligt gott. Vår fruktskål innehåller alltid äpplen och avokado. Dessutom har vi just nu massor med kiwi som jag kommer mumsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0