Fy satan vilket mördarpass!

Idag var jag på lunchspinning med min fina vän Ann. Det var ett pulspass och helvete vad tufft det var. Det var ett riktigt roligt pass och ledaren är glad och trevlig och gav mycket kraft. Tycker att det är viktigt att ledaren får mig att ge det där lilla extra. Det finns de ledare som knappt syns eller hörs, då blir det bara tråkigt. I alla fall så gav jag allt och svettades som en gris. Vi var båda skakis när vi gick därifrån och har varit så under eftermiddagen. Vi gjorde en plocklunch med äggröra, chorizrokorv, tonfisk, sallad på tomat, gurka och fetaost och keso. Det blev riktigt gott. Dock har jag ännu en gång insett att jag inte är mycket för keso. Vare sig smaken eller konsistensen. Det funkar bra i pajdegar eller i kesoplättar, men inte att äta som det är eller på macka. Tyvärr! Fick en trevlig tjej-eftermiddag och det behövs. Snacka om sånt som man behöver snacka om, karlar bland annat. Man inser att man inte är ensam om att tycka och tänka vissa saker :)

Nu är jag ensam en stund innan älskling kommer hem från sin kurs. Stackarn är inte van att sitta i skolbänken. Jag håller på att tina kyckling och ska göra Ceasarsallad idag. Hade först tänkt göra kycklingklubbor i ugn med rostade grönsaker, men till det ska man ha vitt vin och det hade vi inget hemma. Jag orkar inte åka och köpa och jag tror inte J är så sugen på det heller. Det får vi ta på torsdag istället.

Har tvätt nummer 2 i maskinen och det kommer nog bli en till innan jag känner mig klar för dagen. Har inte tvättat vit tvätt på evigheter så det ska bli skönt att få det rent. Måste även tvätta kökshanddukar och gardiner. Vi har nämligen inte fått upp nya gardiner i kök och ena fönstret i vardagsrummet sen julgardinerna åkte ner. Så går det hemma hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0