Dag 01 - presentera mig själv

Hittade en lista med ämnen som jag kan skriva om, ett ämne varje dag i 30 dagar. Toppen då jag inte kommer på något vettigt att skriva om.

Dagens är alltså - presentera mig själv:

Jag föddes i Huddinge är bodde med mamma och storebror i Tullinge som liten. Där gick jag på dagis och var en snäll, men ofta "bossig" kamrat. Kan ju tänka mig att vissa ville sätta mig på plats ibland. Helgerna spenderades hemma hos min fantastiska mormor (vila i frid) och morfar. Stackars mormor var lektant och morfar blev min motståndare i ett flertal fia med knuff omgångar.

När jag började skolan flyttade vi till Hässelby då mamma min hade träffat en karl, Robert. I hässelby gick det upp och ner. Min skolgång ska jag inte skriva så mycket om då jag helst vill ha det så långt bakom mig som jag kan. Dock fick jag två syskon under tiden och det är ett klart upp! Lagom till högstadiet flyttade vi igen och denna gång var det Åkersberga som stod på tur där jag fortfarande bor. Högstadiet är också en period som gärna får ligga balom mig. Jag tyckte aldrig att jag riktigt passade in och en övervikt på grund av dagligt intag av baugetter och godis gjorde inte saken bättre. Sommaren innan jag började gymnasiet bestämde jag mig och jag gick ner 10 kilo. Gymnasiet var en mycket bättre tid. Andra året blev en nedgång, men första och sista var fantastiska på många sätt. Där blev jag vuxen och träffade vänner för livet!

Sedan gymnasiet har jag pluggat ett år på en datalinje i Kista och jag undrar fortfarande vad sjutton jag gjorde där. Jag resonerade att jag lika gärna kunde plugga färdigt första året, men i efterhand ångrar jag det lite grann. Ett år med studielån hade kunnat undvikas. Sen kom jag in på min nuvarande utbildning - lärarutbildningen. Där har jag studerat i snart 3 och ett halvt år. Ett halvår blev en studiepaus som gav mig chans att fundera på vad jag egentligen ville. Svaret blev samma - jag skulle fortsätta att studera till lärare. Det är jag otroligt glad över idag. Till sommaren blir jag klar och har nu bara c-uppsatsen kvar. Det kommer bli en tuff vår, men jag tror det är otroligt lärorikt.

Bor i en lägenhet med min sambo som jag varit tillsammans med i 5 år. Har alla jag älskar i min närhet - familj och vänner. Tränar på Friskis och svettis - gym och spinning och har även skaffat mig en PT, PT-Philip. Med hans hjälp har jag lyckats få en sundare syn på tillvaron och jag har minskat några centimeter både här och där. Motivationen dalar till och från, men den är mer på topp nu än den någonsin har varit. En annan inspiratör till detta är fantastiska PT-Fia som jag tänker på de dagar då jag känner för att gräva ner mig.



Det var det om mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0