Alla hjärtans dag!

Dagen har inneburit mycket blandade känslor. Först kämparglädje på gymmet då jag tränade axlar, triceps och mage. Dessutom sprang jag på löpbandet, 20 minuter i sträck (mellan 9-11 km/h). Det kanske inte låter som något, men för mig är det rekord att springa så fort så länge. Bra Sanna! Prövade även att springa en minut 1 12 km/h... då gick det fort. Försöker öka hastigheten nu sakta men säkert och det går ju framåt. Glädjen höll i då jag efter träningspasset gick till Smörkransen och köpte två semlor, en stor till J och en liten till mig :)

När jag sen åkte till Willys för att storhandla uppkom känslor som irritation, uppgivenhet och ilska. De har gjort om på Willys, vilket är jätte bra, men det gör det svårt att hitta saker. Jag sprang fram och tillbaka som en svettig råtta tills jag fått tag på allt. Då det var dags att köpa nytt schampo, hudkräm, tandkräm och sånt blev det dyrare än det ska bli för en veckohandling. Jag fyllde 5 påsar (2 papp och 3 plast) och konkade ut detta till den lilla pruttbilen som jag hade idag. Jag lyckades i all stress nästan krossa våra stackars semlor, men jag lyckades rädda situationen och det var bara en av dem som blev lite utsmetad, men smaken är nog densamma. Sen bar det av hem och jag hade egentligen behövt gå tre vändor för att få med mig allt och slippa ryggskott, men jag tog i lite extra och gick bara två vändor. Väl hemma hade jag lågt blodsocker och fick kasta in alla kyl- och frysvaror innan jag snabbt värmde mat. Jag slängde mig sen in i duschen medan alla torrvaror låg utspridda över köksgolvet. Vid halv 2 skulle jag nämligen vara på möte med min handledare på praktikskolan. Tur att den ligger ett stenkast härifrån. Efter mötet fick jag packa in alla varor, diska och fixa innan jag kunde sätta ner rumpan ett tag.

Sen kom glädjen tillbaka när älsklingen kom hem med vackra, röda tulpaner och ett gulligt kort. Vi åt en god middag och jag mumsade på min semla (J har sparat sin till senare). Jag är ju så larvig att jag inte tycker om mandelmassan så jag tar alltid bort grädden, skrapar bort mandelmassan och lägger sen tillbaka grädden för att äta semlan. När jag var liten var jag allergisk mot mandel så därför har jag alltid gjort så och så tycker jag inte att det är speciellt gott. Men semelbulle med grädde älskar jag!



Dock blev det inte mer alla hjärtans firande än så då J går en kurs nu i tre dagar och behöver plugga och läsa inför provet han har på onsdag. Stackarn fick en god inblick i hur det är att plugga redan efter en dag och jag tror att han fick mer förståelse för hur jag har det. Han tror ju att jag pillar mig i naveln ibland, men så är det ju inte. Visst sitter man ibland och gör ingenting, men då får man ju ett helvete sen också när man ska hinna allt på kort tid. Har förresten skrivit klart examinationen... tror jag. Ska kontrollläsa imorgon och sen skicka in. Orkar inte fixa mer på den nu, det får bli som det blir! E borde jag väl kunna få i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0