Härliga trollungar och i väntans tider...

Igår eftermiddag var jag barnvakt åt mina underbara brorsbarn. Vi tittade lite på Tv, lekte med låtsasmat, klossar och en rittavla,  men favoritsysslan blev ändå målning med vattenfärger. Melvin gjorde fina teckningar och han och jag hjälptes åt att måla en Pippi som till slut blev blå i hela ansiktet och i håret. Det tog emot att måla henne blå, men när jag kommenterade det svarade Melvin bara: "Det är min Pippi och jag vill ha den blå". Stolt skrev han sitt namn på teckningarna, sötnosen. Matilda var helt inne i målningen. Hon satt kvar länge efter att Melvin slutat och målade med alla möjliga färger. De delade fint på färgerna utan tjafs. Faster hade en mycket mysig eftermiddag med trollungarna :o) När snuttarna lagt sig fick jag och Anna tid till att dricka te och snacka skit. Såg även på när Anna Book och Maria Montazami spenderade ett dygn ihop, riktigt roligt :o)





Just nu sitter jag på Universitetet och väntar på att få hämta ut tentan till första matematik kursen. Är super nervös. Ska även hämta ut några andra i klassens tentor. Åt lunch med Malin och Vanja, men har sedan suttit här själv och läst en artikel som vi ska diskutera imorgon på ett seminarium. Jag ska dessutom försöka komma på två frågor kopplade till artikeln och jag kommer inte på något alls. Kanske delvis beror på att jag inte förstod allt i artikeln... är för nervös tror jag. Men nu är det bara en timma kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0