Skrattfest och vikariat

Va snabbt det blev sent. Vi har precis varit och storhandlat och så tänkte jag sätta mig ner och fixa med lite saker då jag inser att klockan redan är halv 10. Vart tog dagen vägen? Vart tar dagarna vägen? Har varit på spinning nu på kvällen och hann faktiskt hem och duscha innan vi for och handlade. Jag brukar annars lufsa runt som ett dålig kamouflerat träsktroll som stinker svett, men idag var jag fräsch. Tur det, tror de som jobbar på Willys har börjar tro att jag ser ut så jämt. Har varit i skolan idag också, haft geometri med rara Tor. Det finns guldglimpar till lärare på Uni och han är definitivt en av dem. Hade skrattfest med studiegruppen efter lunchen när vi skulle få ihop en gruppuppgift, alltid lika roligt :)

Imorgon ska jag upp tidigt för att vikariera på min VFU-skola. Det är första gången jag vikarierar och det ska bli så himla roligt. Har planerat lite som jag ska göra och sen fanns det lite material och använda. Tror det kommer bli toppen. Det är i den klassen jag brukar vara så jag känner eleverna och de känner mig! Dock missar jag första algebra passet på Uni vilket jag hade velat gå på. Jag är verkligen urdålig på algebra och skulle ha behövt gå. Men min studiegrupp får ha lektion med mig på onsdag eller torsdag istället. Har försökt att läsa i boken om algebra, men jag förstår verkligen inte. Eller så ger jag upp, men i vilket fall är det som rena grekiskan för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0