Skola och jobb

Då var jag på jobbet. Typiskt att jag började må sämre på eftermiddagen och har nu huvudvärk, yrsel och illamående. Hoppas att det blir bättre, annars måste jag avvika och åka hem i säng. Ska klara så långt jag kan. Åt just en tidig middag - pannkakor med jordgubbssylt - kanske inte helt optimalt, men så blir det ibland. Dagar då man är på språng och inte ha med sig vare sig lunch eller middag blir det så. Lunchen blev en macka, en smoothie och tre frukter. Apdåligt! Men imorgon kommer jag igen och då med ett danspass (om jag mår bättre). 

Hade ett geometripass idag med Tor, en till utseendet torr gubbe men som är riktigt rolig. Han gör i alla fall så att man förstår och det med en skämtsam ton. Idag var det cirkeln, dess area och omkrets som var i fokus. Intressant hur man kan se samband som man tidigare inte sett, inte ens när man själv gick i skolan. Tänk att det ska ta 23 år innan man faktiskt fattar. Bra lärare behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0