Skivstång

Igår var jag på ett skivstång pass för första gången på säkert tre år. Jag hörde mig för vad en nybörjare ska ha för vikter, men drog på lite extra. Jag gymmar och spinnar ju tänkte jag lite kaxigt. Den kaxigheten fick jag äta upp ganska snabbt. Fy tusan va tufft det var. Mina muskler var inte alls vana vid dessa övningar. Men detta pass kommer jag gå varje vecka, riktigt bra med träning. Har härlig träningsvärk idag! Måste dessutom lägga om min träning på gymmet och göra nya övningar och använda lite andra maskiner. Kroppen måste få förändring och så blir det roligare för mig att träna om det händer något nytt ibland. Finns en maskin som jag sneglat på när andra använt, men inte vågat mig på själv. Den ska jag attackera vid nästa gymtillfälle på fredag. Den ska tydligen vara riktigt bra för armar och rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0