Shopping

Idag hade vi basgruppsdag vilket innebär att lärarstudenter från samma kommun träffas och gör diverse olika saker. Idag diskuterade vi dilemman som vi studenter sett på våra praktikplatser. Ganska intressant faktiskt! Vi fick dessutom höra lite om det nya gymnasiet som har bytt lokaler och blivit mer "up-to-date". Det är roligt att de satsar lite på skolan. Hoppas de gör detsamma med grundskolan nu, för de flesta skolor behöver lyft här och där. Efter basgruppsdagen planerade jag och Vanja inför praktiken vi har om några veckor. Vi ska vara på samma skola, i parallellklasser och arbeta inom samma område. Vi kan därför samarbeta ganska mycket. Vi fick mycket gjort och det känns jätte skönt. En sak mindre att tänka på!

Under eftermiddagen har jag spenderat min tid i Täby centrum. Var på jakt efter en klänning som är otroligt fin, men den fanns inte i min storlek. Skulle ledsamt pröva några andra som kanske kunde mäta sig med den, men så när jag kommer in i provrummet tittar jag på stängerna med kläder som skall hängas ut. Och vad hänger där, om inte just den klänningen i rätt storlek. Jag har aldrig sådan tur, men idag var det min dag och den passade perfekt. Nu har jag en fin klänning när vi ska fira sambon som fyller år i helgen. Hittade dessutom massor med fina födelsedagspresenter till sambon och det känns otroligt skönt att ha det fixat. Han gav mig lite idéer igår om vad han önskade sig och då lossnade idétorkan hos mig. Nästa steg blir julklappar, får se när det finns tid att inhandla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0