Röda prickar

Jag har haft problem med mitt högra öga ett tag nu och gick till Optikern i måndags. Där observerades ett antal röda prickar under pupillen, annars inget konstigt. Jag har nu gått i glasögon i en vecka vilket jag inte alls tycker om. Får ont bakom öronen och stör mig på att inte kunna se med hela synfältet (om man kan säga så). Idag var det dags för återbesök och de röda prickarna var borta. Toppen! Dock var det ju dags för att köpa nya linser och jag i min totala ovishet har fått för mig att det kostar 500:- för linser till båda ögonen. Då kan ni gissa min reaktion när jag fick veta att det var dubbelt så dyrt, nämligen 930:-. Så mycket har jag ju alltid betalat, men förmodligen lyckas jag förtränga det helt mellan gångerna. Det kunde ju vara värre, men varför ska man straffas med dyra optiker besök för att man har synfel? Mina ögon fungerar ju inte som de ska, jag borde få bidrag för det inte straff. Tycker Sverige ska införa bidrag till alla med synfel samt alla kvinnor som lägger dyra pengar på bindor och tamponger varje månad för att någon Nisse någon gång för miljoner år sedan bestämde sig för att kvinnor ska gå och blöda en vecka i månaden i hela sitt liv. Smart Nisse det där, förmodligen inte kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0