Plugg

Har just läst två artiklar om stapel- och cirkeldiagram. De kändes ganska trista först, men sen när jag insåg vad de gick ut på så var det lite intressant. Just nu läser jag 30 sidor ur en annan bok - Hur många prickar har en gepard - som handlar om diagram och mätning av olika slag. Gillar boken, men det är mycket text. Måste ta pauser ibland, annars går texten ihop i en enda röra.

När jag tänker på att jag tar examen i sommar så blir jag nervös. Jag vet inte vad som händer efter examen. Får jag egen klass, ett vikariat eller hamnar jag på en förskola till att börja med. Jag är nervös över den dagen jag ska ha en egen klass, men tänk vilken känsla att stå där inför ett gäng förväntansfulla elever och få göra på mitt sätt. Häftigt, men läskigt. Det gäller att suga åt sig så mycket som möjligt nu under slutet av utbildningen, både på Universitetet och på fältet. När jag väl är ute är det stöd av kollegor som kommer bli en stor del. Men det gäller väl också att lita på sig själv och sin förmåga. Gah, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0