Praktik

Från och med denna vecka börjar jag åka kommunalt igen efter ett par månader med bil. Bilen ska säljas, förhoppningsvis redan till helgen och vi kan då spara lite pengar i stället. Bilen blev bara en bekvämlighet för mig. Så nu är det buss och tåg som gäller. Förutom att det är billigare kan jag sova på bussen när jag åker in på morgonen. När jag tog bilen satt jag bara fast i bilköer och svor åt alla bilister som inte kan köra normalt. Var oftast alleldes svettig och uppjagad när jag kom fram. Nu lunkar jag in i en slags dvala, mycket skönt. Dessutom har jag resesällskap på eftermiddagarna med Vanja som går i min studiegrupp och då hinner man ju med både att snacka skit och garva åt hur puckade vi kan vara, men också att faktiskt plugga och reflektera tillsammans. Ofta sitter man ju hemma och känner sig urdum och fattar ingenting. Då behöver man någon att reflektera med. Endera kommer man tillsammans fram till en lösning eller så kan man ju åtminstone vara glad över att man inte är ensam om att inte fatta någonting!

Idag har jag hållit mig på hemmaplan. Har besökt min nya praktikskola som jag ska vara på under denna kurs. Träffade min klass och eleverna verkade super gulliga. Gjorde ett förkunskapstest med dem idag som ska hjälpa mig att anpassa min undervisning efter vad de kan/behöver träna mer på. Skönt att ha Vanja vägg i vägg som gör i princip samma sak. Vi kan planera och reflektera ihop. Eftersom vi har varsin fyra och ska göra samma övningar kan det vara spännande att se hur lika/olika det blir. Allt beror ju på elevernas förkunskaper och upplägget av lektionerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0