Julkänslor

I lördags morse åt vi en härlig helgfrukost tillsammans med melodikrysset i bakgrunden. Då längtade jag tills vi kan spela julmusik på helgmornarna istället. När jag såg frosten nu på morgonen fick jag ännu mer julkänslor. Vi går mot mitten av november, snart är det december och så fort det blir 1 december anser jag att det är fritt fram att julpynta. Då ska jag i alla fall smyga upp julgardiner och annat krafs. Granen får jag inte sätta upp föra helgen före julafton. Två traditioner möts i vår nya familj. Jag är van vid att ha granen uppe från lucia typ och han är van vid att den sätts upp dagen innan, den 23:e. Då får vi kompromissa till den 19 december.. perfekt då min pappa fyller år då. Då kan vi fira honom genom att sätta upp granen :o) Men i alla fall, julgarinder ska upp och eventuellt lite annat pyssel. Ska köpa nya ljuslyktor med röda och vita ljus och lägga in något juligt i vår stora ljuslykta där det för närvarande ligger höstlöv. I år ska det vara jul från topp till tå i vår lägenhet. Oftast brukar det se så kalt ut, men inte i år. Jag ger mig inte förrän sambon kräks julpynt och ber på sina bara knän att jag ska sluta ;o)





Sen är det snart dags att inhandla julklappar också. Måste bara kolla upp vad alla önskar sig så jag har ett mål när jag ger mig ut i julkaoset. Jag brukar alltid vara klar vid den här tiden, men i år vet jag inte vad som hänt. Tänk om jag blir en av dem som springer runt dagarna innan och stångar mig fram bland alla andra som är ute sent. Nej, jag måste se till att få det fixat. Är hemma på torsdag och fredag, ska nog ge mig ut då. Men det är ju så jäkla svårt att veta vad alla vill ha. Sambon fyller ju dessutom år snart, men jag har inte den blekaste vad han vill ha. Jo, en sak har jag som förslag, men jag vet ju inte om han vill ha det. Gah!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0