Barnvakt och granköp

Snart ska jag iväg och vara barnvakt åt mina brorsbarn Melvin och Matilda. Lilltjejen är sjuk stackaren så hon är väl inte på topp. Det får bli att titta på film och mysa lite tror jag. Ikväll när de små har lagt sig ska jag och Anna snacka massa strunt, som på den gamla goda tiden ;) Bra att slå två flugor i en smäll!

Igår var vi och köpte julgran. Vi har inte haft en stor julgran tidigare utan två små. Nu är de små, enligt mig, snea och alldeles för små så jag har övertygat min sambo om att vi ska ha en stor. Köpte en på Jula för 199 kr. Helt okej pris. Vi är ju så tråkiga att vi har köpt en plast och inte äkta, men min åsikt är att den håller längre och skräpar inte ner. Vi köpte dessutom belysning och julgranskulor som vi ska klä den med. Glitter hittade vi dock inget så det får bli vid ett senare tillfälle. Vi måste ju åka till Ikea för att köpa lite saker och då ska jag passa på att strosa runt i deras julavdelning, där finns det alltid hur mycket som helst. Min sambo tycker inte att det är lika roligt och förstår inte hur man kan lägga ut pengar på sånt trams. Jag tittar då chockad på honom och kör ett föredrag om att julpynt deifinitivt inte är trams och undrar hur han kan missunna mig att ha det fint och mysigt på julen som jag fullkomligt älskar. Då brukar han ge sig till en viss del ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0