Allmänna tankar

Uppe med tuppen trots att jag börjar kvart i elva. Konstigt kan tyckas, men jag är sån. Tycker om mornar och att ha tid på mig. Idag är det så härligt frostigt ute. Det är härligt tills jag ska ut och skrapa bort det från bilen. Då är det inte så härligt längre. Idag är en sån där dag som kommer ibland, men som jag bara vill ska vara över. Känner inte för att jobba just idag. Men jag har lovat och det brukar gå fort. Ska passa på att få lite plugg gjort också, det är ett måste för att hinna med allt. Måste läsa ca 100 sidor litteratur. Ska försöka hålla mig till lässchemat som vi fått - vad man ska läsa till vilket seminarium. Utifrån det har jag gjort ett eget schema som säger vilken dag jag ska läsa vad. Intressant va? Men det är bra att ha ett schema, om man följer det.

Skönt att ha det städat hemma i alla fall, jag tror jag blir lugn av det. Nästa steg är att ta oss till Ikea där vi ska köpa ny galgar och en till byrå. Vi har nämligen galgbrist och plats-för-kläder-brist. Galgar kan man ju pressa in i garderoberna, men att få in en ny byrå blir lite av ett projekt. Jag är ute efter en smalare variant, det får plats. Jag tror att jag har sett en sådan smalare variant på Ikea, får se hur många miljoner den kostar bara. Vi är nämligen två personer med övermycket grejer - kläder, skor, tjafsprylar. Man kan ju tro att det är jag som har mycket skor och kläder, men sambon ligger faktiskt inte långt efter. Och detta trots att jag har rensat ut typ 5 kassar med kläder under det senaste året. Och ändå tycker jag att jag aldrig har något att ha på mig. Är det ett tjejfenomen? Eller kanske ett Sanna-fenomen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0