Veckoslut och helg

Här kommer en kort sammanfattning av vad jag har gjort under de senaste dagarna:

Torsdag: Jag hade sista lektionen med mina fyror och det var himla roligt. Eleverna fick skriva egna räknesagor och de gjorde det så bra. De tänkte, resonerade och gjorde riktigt bra uppgifter. Då blev jag stolt! På kvällen åkte jag hem till Ann, men jag kom lite sent så pepparkaksbaket var över. Kändes ganska skönt då jag egentligen inte tycker om att baka pepparkakor ;) Umgicks med Ann istället, åt middag och pratade. Både Jonas och Fredrik var på julbord så det blev en sen tjejkväll innan jag for iväg för att hämta hem min karl som var i riktigt bra skick.

Fredag:
Sista dagen på praktiken bjöd på luciafirande i kyrkan. Vi tog en promenad dit allihopa, kallt som sjutton och lyssnade på sånger från det fina luciatåget. Älskar stämningen som blir av att vara i kyrkan och lyssna på julsånger. Minns när jag själv gjorde det med skolan, både på mellan- och högstadiet. På eftermiddagen hann jag umgås lite med syster min. Vi fixade ihop en kladdkaka och pratade massa. Inte ofta man får den  tiden, så det var mysigt. På kvällen var jag så trött att ögonen sved och det var nästan dags att ta fram tändstickorna för att hålla ögonen öppna när jag bestämde mig för att utmattad falla ihop och sova.

Lördag: Vi följde med mamma och Robert för att köpa en Tv åt min morfar som har en pytteliten Tv och dålig syn. Vi köpte en bra mycket större åt honom nu och hjälpte honom att koppla in allt. Tror att han blev lite chockad över storleken, men det vänjer han sig vid. Nu kan han ju se alla tennisbollar eller hockeypuckar eller vad han nu vill se ;)

Söndag: Vi skulle ha åkt och barnvaktat Jonas minsta brorsbarn medan resten av familjen skulle se Harry Potter på bio, men det blev bara Jonas som åkte iväg. Jag fick världens migrän och somnade i soffan. Där låg jag resten av dagen och sov i omgångar. Försökte till och från se något på Tv, men ljudet var för jobbigt så det blev mycket sova. Jag får sådana huvudvärksattacker ganska ofta och det kan verkligen förstöra en hel dag. Ibland brukar jag kunna hålla ut, men då är det plågsamt. Inga värktabletter hjälper heller. Det enda som hjälper är tystnad och mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0