Te och reflektion

Vet inte vad som har hänt den senaste tiden, men jag har blivit beroende av att dricka te. Dricker mellan 2-3 koppar varje dag. Kanske inte låter mycket, men för mig är det det med tanke på att jag knappt drack alls förut. Har en favoritkopp som gör mig glad att dricka ur. Fick den av min lillasyster för massa år sedan.



Man kan ju inte annat än att bli glad :)

Har haft lektioner med mina fyror idag. Vi har gjort matteormen med multiplikationstal och sorterat tal på en tallinje från 0-100. Vi har även arbetat lite med problemlösning. Förmiddagslektionen gick bra och eleverna tyckte att det var roligt och vi fick chans att diskutera lite. På eftermiddagen blev det väldigt rörigt. Jag har hunnit reflektera över varför och kan se både det ena och andra som orsaker. Spännande när det blir lite kaosigt, det ger mig en chans att reflektera. Varför gick det så? Kanske vissa lektioner bara blir så. Allt kan ju inte bara flyta på jämt. Dock tyckte eleverna att det var roligt och utmanande. Imorgon ska vi arbeta mer mer problemlösning och eleverna ska få chansen att formulera egna problem som kamraterna ska få lösa. Jag är ute efter mycket matteprat och eleverna skrattar när jag säger så. Mycket prat, men bara om matematik. Jag blir ju inte direkt förvånad om de börjar tänka och prata om annat. Vad gör man inte själv när man sitter på lektioner på Universitetet ibland :) Nu ska jag sätta fart med min fältstudierapport så att jag kan vara lite ledig nästa vecka. Heja heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0