Snökaos

Inatt och nu under förmiddagen har det snöat ordentligt. Skönt att det är varmare idag än det har varit. Känns konstigt att säga att det är varmt ute när det är -6, men i jämförelse med -15 så är det ju det. Vi fick i alla fall gräva fram bilen under all snö imorse och jag blev helt täckt av snö bara genom att gå från praktikskolan till bilen och från bilen och in i lägenheten. Men härligt är det!



Våra stackars utemöbler får ta mycket stryk under året. Vi säger varje år att vi ska ta in dem när hösten kommer, men icke. De är inte vackra när sommaren kommer och vi vill utnyttja balkongen, rostiga och fula. Men tanken är ju att vi ska köpa nya inom kort och då kan vi lika gärna ha kvar dessa tills det är dags. Får inte plats med något större just nu.

Det blev en kort praktikdag idag. Nu har jag fått i mig lite lunch och ska bege mig till Universitetet där jag ska låna en sak av en lärare som jag skall använda på min första lektion som jag ska hålla på måndag. Det kallas sorteringsmatta. Jag kunde ha skapat en själv, men det kändes skönare att låna en som är klar. Ikväll blir det fredagsmys med diverse program, en film, god mat och fruktsallad. Skönt med helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0